Ord

Älskade du inte mig? Du lovade, du lovade att för alltid älska. Älska. Så stark innebörd. Men hur kan det ha så stor innebörd? Det är ett ord. Ord är påhitt. Ord är påhitt av mänskligheten. Människor. Forskare. Ord? Är ord ens ett, ord? Ord. Desto oftare jag säger det desto mer främmande blir det. Kvinnligt. Födsel. Födsel av vad? Tomheten eller fulländning? Förlös. Släpp ut. Radera. Pressa. Ingen mening att slösa tid på ordval kanske bara, borta? Borta med vinden, bortglömda i dina tomma ord och inte särskilt meningsfulla löften. Jag frågar ändå mig själv, vart på vägen tappade vi oss själva? Vart tappade vi oss? Jag tror, jag tror ingenting. Ett vi? Ett du? Ett jag? Ett oss? Allting förändras,
timmar blir till dagar så som dagar blir till veckor så som veckor blir till år. Sedan är vi här, där vi var förut. Ruta ett. Square one. Vi är lika patetiska och ensamma ändå. Dock är sökandet aldrig slut då du och jag alltid letade efter perfektion. Då vi var perfektion tillsammans men bara kunde se den andre. Det finns ingen perfektion när ens ögon endast är öppna för en pusselbit. Vad säger, ditt inre? Din själ? Ditt, du? Säger det dig någonting alls? Säger det dig tomhet? Då är vi perfekta för varandra, du och jag.. Jag dunkar ändå med mina knutna händer på trumman och letar efter en
rytm som säger mig någonting. Trumslag och isolering från resten av de ljud som världen försöker få mig att lyssna på. Jag glömmer ändå nästan bort din röst, ditt leende och ditt svallande hår på alla dessa varma sommarnätter, alla dessa regniga dagar, alla dessa friska nya tag jag snodde av dina andetag. Och orden du sa, var de vackraste jag någonsin hört. Jag stängde av min inre ordbok, och lyssnade till ljuden Jag kan inte ens minnas de rytmer vi skapade, och minnet av din röst är endast nu ett minne blott..


Kommentarer
Postat av: Kristin

Söt du är :)



Tyck gärna till om mitt senaste inlägg om elaka kommentarer i bloggar. Vore kul att höra din åsikt!



Kram =)

2009-07-25 @ 22:55:57
URL: http://liddie.blogg.se/
Postat av: Leia

Precis. Ibland är det konstigt att vi tar åt oss, det är ju ändå bara ord. =)

2009-07-25 @ 23:18:27
URL: http://onlyforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0